Mixed media canvas

Standard

Jag har länge velat rova att göra en egen canvas med foton och har hittat många tips på Pinterest. Nu testade jag för första gången men jag kom snart på att jag skulle nog ha haft en bild med mer bakgrund. Så nu blev det istället en mixed mediatavla. Det var så kul och jag blev riktigt nöjd med resultatet!

Så här gjorde jag:

   

1. Gör en spegelvänd laserutskrift.

2. Täck hela canvasen med ett gel medium/mod podge

3. Lägg utskriften upp och ned på canvasen. Låt torka, jag använde min hi-tech hårtork😉

   

4. Blöt mycket försiktigt upp papperet och

5. Gnugga bort det översta lagret av papper.

6. Täck med ett lager decoupagelim

 

 

7. Jag grundade med akrylfärg

8. Klistrade på vinylbokstäver och sprayade med ink.

   

Sedan har jag kladdat på med akrylfärger, förtjockningsmedium, masker, rub ons, skuggat, stämplat och doodlat!

Slutresultatet, en orgie i rosa och lila och världens finaste tjejer!

 

Kommentera

