Mixed media

Standard
Mixed media

Hittade en lagom aktivitet så här i förkylningstider. Jag blev så inspirerad av Christy Tomlinsons tutorials. Hon har en så härlig och tillåtande stil, det kan liksom inte bli fel. I maj kommer hon till Sverige för att hålla en workshop på Scrapbooking med hjärta i Jakobsberg. Jag bara måste gå!

Så här kladdade jag:

Jag använde mig av en canvas som är 20×20 cm och lite djupare.

Valde ut papper som jag ville ha som bakgrund och limmade fast dem med decoupagelim.

Använde akrylfärger för att förstärka vissa färger.

Sedan har jag kladdat på mer färg, mod podge, rub ons…

Jag klippte ut en fågel av notpapper och formade tre rosor. Färgade in allt med ink och/eller akrylfärg.

Sedan fortsatte jag och fortsate och fortsatte. När är man färdig egentligen?

Så här blev resultatet i alla fall. Det blev en tavla till min lilla solstråle!

Kommentera

