Scraputmaning

Standard

Februari månads utmaning hos Scrapgalen går ut på att göra en LO om något, eller allt du är bra på. Det där är svårt… vad är lilla jag bra på? Efter lite funderande kom jag på att något som jag kan säga att jag behärskar bra och ofta får bra resultat ifrån är att fotografera. Men det viktigaste av allt är att jag tycker om att fota, jag mår bra när jag gör det. Det går inte att tänka på något annat utan det gäller att vara koncentrerad och fokuserad under arbetets gång. Och så är det så skönt att med digitalkameran få direkt respons om man lyckats!

scrap LO

Här är en blandning av många material, först massa mod podge som jag kladdade ut med fingrar och pensel. Sedan gjorde jag färgstänk med akrylfärg. Det mönstrade ”papperet” är servetter som jag har fäst med decoupagelim. Jag har också stämplat med akrylstämplar och stämpelfärg. Vimplarna är gjorda av washi tape.

”Att”, med genomskinlig dymotape.

Mod podge, akrylfärg, stämplat, washi tape och decoupage.

Fotot som jag har använt är när jag tar kort på taxixhauffören i Kuala Lumpur, tagen i hans backspegel. Dessutom är det ett förstoringsglas som gör att man ser hela hans ansikte i cirkeln.

Kommentera

