Formex!

Standard

Jag fick det stora förmånen att hänga med en väninna på Formex. Vilket paradis! Vi gick runt i över fem timmar och hann ändå inte se allting. Vi fokuserade på papper, trädgård och inredningsdetaljer. När vi kom till barnavdelningen var vi så trötta så då orkade vi knappt något mer.

Det genomgående temat var mycket marint tema. Men med lite uppblandade färger, mer mot ljusblått och orangerött. Väldigt mycket snyggt helt enkelt. Det är fortfarande mycket lantlig stil, men nu uppblandat med mer industriell stil och det tilltalar ju mig väldigt mycket.

20120123-104049.jpg

Scrappapper i marin stil, var ju bara ett måste! Reprints egna papper.

20120123-104104.jpg

En ny scrapväska behöver jag, min håller på att falla sönder! Även dessa från Reprint.

20120123-104142.jpg

En fantastskt fin ljuslykta, jag började genast skissa på hur man kan göra den själv😉

20120123-104156.jpg

20120123-104212.jpg

 

20120123-104227.jpg

Dessa helt fantastiska produkter med ord från Pitemålet. Jag bara måste beställa från henne! Pijtmåle

20120123-104240.jpg

Det fanns många fina lampor att beskåda, dessa i industriell design tilltalade mig väldigt mycket! Minns inte vilken monter jag hittade dem i…

Det var inte mycket folk på plats eftersom den bara är öppen för branschfolk, det var skönt. Men det innebär ju också att man inte får handla något direkt på plats, fast det kanske är bra för plånboken😉

2 responses »

Kommentera

